Förberedelser inför UKM (ung kultur möts).

Halv 8 ringde alarmet och det var dags att ge sig iväg till Barbacka i Kristianstad. Med en ipren och massa vatten gav jag baksmällan en smäll tillbaka. Förmiddagen spenderades med att hamra, tejpa och mäta och sen var tavlorna uppe!

För de som inte vet vad UKM är så är det en tävling i form av konst, dans, teater och musik eller något annat liknande. Alla ungdomar mellan 13 och 20 år får vara med och delta. UKM finns i 84 kommuner i Sverige och det kommer bli 6 regionsfinaler och en stor riksfestival. Allmänheten kan komma och titta på uppträdena och konsten, samtidigt kommer allt bedömmas av en jury som bestämmer vilka som går vidare. För min del så är jag mest med för att visa upp vad jag har gjort, fast om man går vidare är det ju bara roligt!

Egentligen skulle man tydligen begränsa sig till en skärm på en meter på tävlingen men eftersom man fick ha med sig ett par stycken bilder på UKM i Hässleholm förra året antog jag att man fick det i Kstad också. Det var inte så många som deltog i konstdelen, vi var bara 4-5 stycken på plats och vissa hade inte med sig något material att visa upp. Därför gick det bra att jag satte upp alla mina tavlor tills vidare men sen är jag tvungen att välja ut vilka jag ska tävla med. Jobbigt eftersom alla är under ungefär samma tema. Vilka tycker ni jag borde ha med?

Vid 13.00 var det lunch och sen dags för workshops. Jag började känna mig trött i huvudet och bestämde mig för att åka hem och missa alla workshops i form av textiltryck, teckningsteknik, dans, musik osv. Men om två veckor, den 26e mars är tävlingen. Åk gärna dit och titta och njut av saker både för ögonen och öronen! Jag återkommer med exakta tider och annat senare.







Fotona är lite suddiga och allt gör sig bättre i verkligheten..
(bara så ni vet, haha!)

Kommentera! :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0