Dags-summering.

Skoldagen började vid 10.00 med skulptur och måleri, blev äntligen klar med min åsiktsbild! Nu återstår bara montering av ramen. Efter en långlunch och solande med Anna i stan var det dags för religion, där vi just nu läser om kristendomen. Fick reda på massa random saker om Jesus och hans liv. Vid en minut i halv tre slutade egentligen skoldagen men då var det dags för information om högskolor och universitet av HTSs syokonsulenter.

Jag fick delvis min teori, om utbildningen "Lärarutbildningen, Bild och visuell kultur" jag ville gå på i Göteborg, bekräftad. Tydligen börjar den på vårterminen 2012 istället för höstterminen 2011. Så nu ställs jag inför ett dilemma om vad jag ska välja istället, eller om jag t.o.m. ska vara arbetslös i en termin och söka till den efter jul..

Efter informationen hade jag handledarmöte med min klassföreståndare om projektarbetet. Det blev bestämt att jag ska ställa ut mina bilder i entréhallen på HTS nästa vecka, roligt! Vi kom in på ämnet antagningsprover till universiteten jag är intresserad av och jag fick lite feedback på hur man kan tolka de olika uppgifterna osv. Min förtvivlan över att det är så mycket att hinna med på så lite tid försvann lite och min prestationsångest lättade.

När klockan slog fyra var jag hemma för en snabb middag och sen blev det träning med Anna i en timme. Hann även träffa min farmor lite snabbt som var på genomresa påväg till Kanarieöarna imorgon!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen avnjuta sista avsnittet av Biggest Loser Australia på Youtube och sen Big Brother!



Kommentera! :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0