Slutsatser.

Dagen har varit omtumlande. Började dagen vid 9 med härliga solstrålar som gjorde att snön gnistrade. Bara tanken på att våren kommer närmre för varje dag som går gör att hjärtat slår ett extra glädjeslag. Men med vårens närmande kommer också en massa projekt som ska ros i land innan dessa tre gymnasieåren är slut.

Efter en lektion i Nutida Konst spenderade jag min fyra timmars rast hemma med att titta på Gossip Girl, göra lite läxor och försöka sova. Men ju mer tiden gick och ju närmre mattelektionen kom, desto mer ångest fick jag. I början ville jag verkligen läsa Matte C kursen, men nu har det blivit för mycket. Kursen ligger på kvällen och varar i två timmar, och gör man något man inte tycker är roligt blir det tillslut att man struntar i att göra det.

Efter långt övervägande kom jag fram till att jag inte skulle gå dit och istället stanna hemma och grubbla över hur jag skulle ta itu med min onda cirkel. Slutsatsen jag kom fram till var att hoppa av matten och lägga mer tid på allt annat som ska göras klart innan studenten, vilket faktiskt är väldigt mycket. Bl.a mitt projektarbete, arbetsprover till högskolor, offentlig skulptur..

Nu efteråt känns det helt rätt. När jag inte behöver lägga massa energi och tid på att försöka lösa matteuppgifter som jag inte ens kommer ha nytta av efter gymnasiet kan jag prioritera allt annat. Jag kan äntligen se det roliga i denna sista terminen, och faktiskt se fram emot att jobba med alla dessa uppgifter. Det är ju trots allt mest saker som involverar måleri, grafik, teckning eller konst över huvud taget!


Kommentera! :D
Postat av: Max

Det låter som ett klokt beslut älskling :)

Ser fram emot att se alla dina projekt och utställningar senare i år :)

puss <3

2011-01-27 @ 00:11:12
URL: http://snapphanarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0