Oregelbundet.

Under den senaste tiden har det funnits ganska lite tid till att bara kunna sätta sig, slappna av, tänka, skriva. Det går i perioder helt enkelt, och därför är mitt bloggande väldigt oregelbundet.
Skolan har varit väldigt krävande senaste veckan. I måndags hade jag prov i engelska på boken A Town Like Alice, vilket resulterade i att min helg skiftade mellan fest, mys och pluggande.
I tisdags firade jag och min man ett halvår tillsammans, tyvärr så hade jag ett stort samhällsprov idag (onsdag), därför hann vi inte träffas så länge som vi egentligen velat. Men under timmarna vi var med varandra var det underbart.
Egentligen är det inte så mycket som händer just nu. Men ändå är det det.
Plugga. Fika. Skola. Sova. Måla. Planera. Qbar (nej justee, dom har ju lagt ner!). Hämta paket. Max. Dansa. Träffa. Fira. Studentfest. Beställa. Fixa. Mysa. Handla. Resa. Studiebesök. Äventyra.
Jag vill vara bra och fin. Jag vill ta massa foto. Tjock, blöt dimma i morgonsolen. Dricka varm choklad ur termos när frosten kommer. Jag vill handla kläder. Jag vill ha en polaroidkamera och någon annan gammal, och ett mörkerrum så jag kan framkalla. Jag vill ha väntan på julafton under advent. Jag vill ha sommar. Jag vill ha långt, mörkt hösthår. En katt som är lite för kelen. Flytta hemifrån. Stanna i tryggheten så länge jag kan. Jag vill vill vill. Jag vill ha ha ha.
Under den senaste tiden har det funnits ganska lite tid till att bara kunna sätta sig, slappna av, tänka, skriva. Det går i perioder helt enkelt, och därför är mitt bloggande väldigt oregelbundet.
Skolan har varit väldigt krävande senaste veckan. I måndags hade jag prov i engelska på boken A Town Like Alice, vilket resulterade i att min helg skiftade mellan fest, mys och pluggande.
I tisdags firade jag och min man ett halvår tillsammans, tyvärr så hade jag ett stort samhällsprov idag (onsdag), därför hann vi inte träffas så länge som vi egentligen velat. Men under timmarna vi var med varandra var det underbart.
Egentligen är det inte så mycket som händer just nu. Men ändå är det det.
Plugga. Fika. Skola. Sova. Måla. Planera. Qbar (nej justee, dom har ju lagt ner!). Hämta paket. Max. Dansa. Träffa. Fira. Studentfest. Beställa. Fixa. Mysa. Handla. Resa. Studiebesök. Äventyra.
Jag vill vara bra och fin. Jag vill ta massa foto. Tjock, blöt dimma i morgonsolen. Dricka varm choklad ur termos när frosten kommer. Jag vill handla kläder. Jag vill ha en polaroidkamera och någon annan gammal, och ett mörkerrum så jag kan framkalla. Jag vill ha väntan på julafton under advent. Jag vill ha sommar. Jag vill ha långt, mörkt hösthår. En katt som är lite för kelen. Flytta hemifrån. Stanna i tryggheten så länge jag kan. Jag vill vill vill. Jag vill ha ha ha.

Kommentera! :D
Postat av: Max

Visst är det jobbigt när man vill en massa som inte går ihop utan går emot varandra? Förövrigt är du fin och bra :D

Och det kommer gå jättebra med allt du vill och ska göra om du bara ger det tid :D

Älskar dig babygirl <3

2010-10-13 @ 22:54:07
URL: http://snapphanarna.wordpress.com
Postat av: Maggan

Ja det var mycket på en gång, men du brukar fixa det mesta..;) Men det det där med och flytta hemifrån längtar inte jag till..jag vill ju ha dig hemma så länge så möjligt..Men så är ju livets gång och helt klart ska du göra vad du känner för och jag håller tummarna att du kommer in på den högskolan du önskar mest..Kramizar Mamma <3

2010-10-15 @ 08:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0