Studiebesök på Lunds Universitet.

Trots att jag går upp tidigare än vanligt hinner jag ändå inte med allt
jag ska. Imorse gick jag upp 6.15 och fick skynda mig till skolan för
att hinna med bussen mot Lund vid 8.00. Stört! I vilket fall som helst
hann jag i alla fall med bussen och i sätet bredvid mig satt bästa Anna
som diggade musiken från sin rosa mp3.

Väl framme i Universitetets aula fick vi lyssna på information om skolan,
program, linjer och studier i största allmänhet. Sedan var det dags att
själva få orientera sig genom Lund och leta upp ställen där man kunde
få lyssna på olika föreläsningar om utvalda kurser.

Eftersom jag redan vet vad jag ska läsa efter gymnasiet struntade jag
i att gå på någon föreläsning och träffade Max, som redan slutat skolan,
istället. Vi satte oss och åt på Subway, där vi satt en bra stund och
bara njöt av varandras sällskap. Sedan begav vi oss mot olika affärer
och det hela utvecklades till en vant-jakt.

För en gångs skull har jag insett hur mysigt det är i Lund! Det ligger
något i atmosfären. Kanske är det murgrönan på tegelhusen,
kullerstenen på de smala gatorna, ungdomarna med sina blandade
stilar, eller alla studenters drömmar som svävar i luften. Hur som helst
så kan jag åtminstone vandra runt i staden nu utan att känna obehag.

Efter ca tre timmar av hålla handen, vant-jakt, chokladmynt, pussar,
polkastänger, akvariefiskar, snabba möten med goda vänner, böcker
om Bob Marley, och kramar, mötte vi Anna.

Efter en extra tur i djuraffären, där Max köpte små firrar att mata sin
sköldpadda med, påbörjades resan hem. Till tonerna av Xavier Rudd
somnade jag skönt på bussen.

Kommentera! :D
Postat av: Max

Ja det var en bra dag, och en bra sammanfattning ;)

Puss igen

2010-11-09 @ 23:31:12
URL: http://snapphanarna.wordpress.com
Postat av: Maggan

Tydligen så gillar du Lund, synd att du inte ska gå högskolan där.. Det hade ju varit närmare hem..;) Men men man ska göra vad man känner för, och hoppas du kommer in i Göteborg för det är väl det du vill..Det är ju inte så himla långt hemifrån det heller..;P

Kram <3 <3

2010-11-15 @ 08:10:52
Postat av: Jessica

Haha hade där bara funnits det jag vill gå så hade det varit en möjlighet :P

Ni får komma o hälsa på mig varje dag! :D

2010-11-17 @ 23:03:22
URL: http://alltformangaganger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0