Tankar i juletid.

Nu är det över en månad sen jag skrev något. För att skylla på något så
har jag haft mycket att göra i skolan inför jullovet, datorn håller på att
krascha vilket innebär att jag väntar på att lägga över alla mina saker
på en extern hårddisk (som jag inte har) för att sen formatera så min
dator kan pånyttfödas. Och att jag inte haft någon inspiration alls.

Julen har precis passerat och det har verkligen varit mysigt. All
julklappshandel, julbak, pynt och dekorationer, tända ljus, snöig iskall
vinter, julfilmer och gamla julkalendrar, släkt och vänner. Jag blev glad
över mina julklappar och jag tror att de jag gav bort också
uppskattades. Mitt hem har sprudlat av värme och omtanke och jag
känner mig lyckligt lottad som har det så bra jag har det.

Samtidigt känner jag någon sorts oro eller förvirrad känsla inom mig.
Det känns som att jag inte riktigt vet vem jag är. Jag vet ju vem jag är,
men inte vem jag är. Kanske håller jag på att mogna ytterligare, eller
så har min nya "sunda" livsstil tagit över mig på något sätt. Kanske är
det ängslan eller förväntningarna av att jag snart flyttar hemifrån som
tränger sig på. Vad det än är som orsakar detta så får det mig att
tvivla och dra mig tillbaka.

Ett lite splittrat inlägg från min sida, men jag ska se till att uppdatera
oftare framöver och förhoppningsvis vara lite mer positiv eller något.

Kommentera! :D
Postat av: terese

Var inte orolig, de där känslorna hade jag också när gymnasiet närmade sig sitt slut. Ta dig an framtiden med öppna armar och låt nästa kapitel i livets oanade äventyr börja :)



Kram

2010-12-26 @ 10:29:16
Postat av: Maggan Jansson

Jag kan börja säga att jag hoppas du får rätt på din dator. Jag tycker också det har varit en jättemysig jul, och helt klart blev vi nöjda med julklapparna..speciellt den fina fotokuben..:)

Ja du nu går det fort att du ska söka till högskolan, men du ska veta att du alltid har ditt hem kvar..

Och det går säkert bra när du väl är där ska du se..:)

Älskar dig min lilla dotter.. <3 Kram Mamma

2010-12-26 @ 13:45:00
Postat av: Sara Ellström

aaah, just nu är allt skitjobbigt, och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det..

Men jag hör av mig om det är något:)

2011-01-04 @ 21:19:04
URL: http://saraellstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0