Din närhet.

Hur kan det som skadar mig mest kännas så bra?
Hur kan jag ens känna några positiva känslor i din närvaro?
Att ligga i din famn igen fick mig att känna allt en människa kan känna i hela sitt liv på en och samma gång.
Att få känna dina andetag mot min hals.
Din beröring.
Sättet som bara du kan titta på mig.
Småsaker som var speciella för oss som jag hade glömt kom du ihåg.
Jag förstår inte varför jag dras till dig trots allt du gjort mot mig.
Du har henne och jag vet att det aldrig kommer bli vi igen.
Jag vill inte att det ska bli vi.
Men att umgås med dig och att vara så nära dig är något speciellt.
Jag vet att jag inte borde tycka som jag tycker.
Jag önskar att allt var annorlunda.
Det finns flera olika sätt som hade varit bättre än vad det är nu.
Hur kan det som skadar mig mest kännas så bra?
Hur kan jag ens känna några positiva känslor i din närvaro?
Hur kunde det som nyss hänt hända?
Att sova bredvid dig,
ligga i din famn,
känna din hud under mina fingar,
att vila mitt huvud mot din axel
och ligga med ansiktet gömt mot din hals,
känna värmen från din kropp mot min,
Din närhet fick mig att känna allt en människa kan känna i hela sitt liv på en och samma gång.
Att få känna dina andetag mot min hals.
Din beröring.
Sättet som bara du kan titta på mig.
Småsaker som var speciella för oss, som jag hade glömt, kom du ihåg.
Våra kroppar kunde inte komma närmre varandra,
hur hårt vi än kramades så var det inte tillräckligt.
Vi låg och höll om varandra från morgonen till kvällen.
Trots att du visste att jag var tvungen att gå så tjatade du om att jag skulle stanna.
Du ville träffas redan dagen efter.
Varför gör du såhär när du fått vad du så länge velat ha?
Vi träffades till och med samma dag som hon kom tillbaka,
några minuter innan ni möttes hade du och jag legat i samma säng,
med armarna runt varandra.

Jag förstår inte varför jag dras till dig trots allt du gjort mot mig.
Du har henne och jag vet att det aldrig kommer bli vi igen.
Jag vill inte att det ska bli vi.
Men att umgås med dig och att vara så nära dig är något speciellt.
Jag vet att jag inte borde tycka som jag tycker.
Jag önskar att allt var annorlunda.
Det finns flera olika sätt som hade varit bättre än vad det är nu.
Men nu när du har fått henne,
varför beter du dig såhär?
Hur kan jag ens låta mig själv göra det du gjort mot mig förut?
Jag önskar att jag aldrig hade träffat dig innan,
att vi aldrig hade varit tillsammans,
att jag aldrig hade fått känslor för dig.
Då hade jag kunnat njuta av att umgås med dig nu
och jag hade kunnat ligga och mysa med dig utan alla dessa tankar.
Fast kanske är det bara jag som måste sätta stopp för mig själv
och motstå dig och allt vi hade förut,
sakerna som håller mig kvar.


Kommentera! :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0