Favoritlåtar just nu.

Eminem ft Rihanna - Love The Way You Lie
Jag kan inte bestämma mig för om jag föredrar Eminems verser
eller Rihannas stämma som tränger in i ens sinnen. Men en sak är
säker. Trots att det är en "vi-måste-nå-topplistorna-låt" så har den
verkligen gjort mig beroende.
http://www.youtube.com/watch?v=uelHwf8o7_U&ob=av2e
Lady Antebellum - Need You Now
En ganska smörig låt som också är lite av en typisk "topplist-låt",
men jag älskar verkligen att verserna är skrivna ur båda parternas
perspektiv och hur dom inte kan låta bli varandra men ändå inte
riktigt vågar erkänna det. Dessutom älskar jag videon med klipp
av Chuck och Blair i Gossip Girl, haha.
Shakira ft Freshlyground - Waka Waka (This Time for Africa)
Så mycket energi! Dansen, färgerna, stampet! Jag känner en
mäktig känsla när jag hör låten och tittar på videon. Man blir glad
helt enkelt!
John Lennon - Power To The People
Kan kännas tjatig efter ett tag men budskapet kommer ju trots allt
fram tydligare då. När man tittar på videon vill man bara samla folket,
gå ut på gatorna och förändra världen!

Kommentera! :D
Postat av: Max

Första låten, håller absolut med, om allt du skriver om den faktiskt. Även om jag vet med mig att jag gillar Eminems verser bättre fram till sista gången Rihanna kommer in, då är det hon som gör hela låten!



Andra låten, nej, inte min smak av låt :P



Tredje låten, Har alltid älskat musik som har stark anknytning till afrika, och med det sagt inte bara reggae utan afrikansk folkmusik eller musik om afrika. Denna blandar afrikansk musik med text om africa och ett glatt budskap, jag fullkomligen älskar det :D



Fjärde låten, vad kan man säga, lika bra som alltid :D



Jessica, vad kan man säga, lika bra som alltid :D <3

2010-10-27 @ 23:36:33
URL: http://snapphanarna.wordpress.com
Postat av: Maggan

Härliga låtar! :) <3

2010-10-29 @ 07:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0